[ magazín Autoforum 1/2019, vychází 26. 2. 2019 ]
Zbrusu nová generace Audi Q3 se už zpočátku tváří vyspěleji než její stejnojmenný předchůdce. A skutečně. Tohle auto snad ve všech směrech dospělo.
Když před léty přišlo na trh kompaktní SUV Q3, nezpůsobilo žádnou revoluci, ani když se v průběhu jeho životního cyklu objevil facelift a zájem o vozy této kategorie dramaticky stoupl až k dnešním 40 %. V současnosti je situace na trhu SUV střední třídy zcela jiná a druhá generace Audi Q3 to bude mít na cestě za komerčním úspěchem o mnoho horší. Zvláště když podobnou techniku pohonu s příčným uložením motoru používají i obdobně laděná koncernová SUV s méně sebevědomou cenou, zejména příplatkové výbavy. …
Novinka má v porovnání se svým předchůdcem nejen daleko sportovnější vzhled, ale také trochu povyrostla. Je dlouhá 4484 milimetrů, vnější šířku má 1849 milimetrů a vnější výšku 1585 milimetrů. K lepší nabídce vnitřního prostoru přispělo prodloužení rozvoru o 77 milimetrů. Mimořádná je také variabilita uspořádání vnitřního prostoru. Zadní sedadla lze podélně posouvat v rozsahu 150 milimetrů. Jejich opěradla, rozdělená na tři díly v poměru 40:20:40, mají nastavitelný sklon v sedmi krocích. V závislosti na poloze zadních sedadel a jejich opěradel nabízí zavazadlový prostor, přístupný pod zadním elektricky výklopným víkem, objem 530 až 1525 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru může mít být ve třech různých úrovních a pod ni lze uložit kryt zavazadlového prostoru, pokud není právě zapotřebí.
Poslední vydání Audi Q3 cílí daleko více na rodiny díky většímu vnitřnímu prostoru a lepší variabilitě
V interiéru nová Q3 prokoukla směrem k větším modelům řady Q (Q5, Q7 a Q8). I zde musíte uznat, že v Ingolstadtu interiéry umí. Díky většímu místu na pětici sedadel téměř ve všech směrech se na nich pohodlně usadí až pět cestujících a koncept přístrojové desky vychází z posledních trendů vozů se čtyřmi kruhy ve znaku. Již v sériové výbavě ovládá řidič na multifunkčním volantu digitální panel přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce.
Koncept intuitivního a digitálního ovládání a zobrazování, jakož i inovativní asistenční systémy přenášejí komfort vyšší třídy do kompaktního segmentu. Díky tomu je druhá generace Audi Q3 vyspělým automobilem kategorie SUV
Je-li vozidlo vybaveno vrcholným systémem MMI Navigation plus, jsou ukazatele zobrazovány na panelu sdružených přístrojů Audi Virtual Cockpit, který nabízí mnoho dodatečných funkcí. Uprostřed přístrojové desky je navíc dotykový displej s úhlopříčkou 10,1 palce. Na přání si může zákazník zvolit ještě větší panel sdružených přístrojů Audi Virtual Cockpit plus se třemi různými styly zobrazování, včetně nového, mimořádně sportovního režimu. Co se týče jízdních asistentů, úrovně informačního a zábavního systému, i v tom patří toto německé SUV ke špičce na trhu.
Osvětlení tohoto SUV je také na špici. Jedná se o LED světlomety doplněné dálkovými a směrovými světly s žárovkami. Na přání můžete mít Full LED nebo Matrix LED s adaptivními dálkovými světly
Pod přední kapotou můžete mít jeden ze čtyř motorů, tedy konkrétně třemi zážehovými jednotkami a jedním turbodieselem, v kombinaci s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol quattro. Jejich výkony sahají od 110 kW (150 k) do 169 kW (230 k). Všechny čtyřválcové agregáty disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Hnací síla může být přenášena šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou S tronic s rychlým řazením. Na přání je k dispozici podvozek s adaptivními tlumiči, jehož senzory měří pohyby karoserie. Na základě toho je přizpůsobována charakteristika tlumičů stavu vozovky a jízdní situaci. V lehkém terénu zase oceníte pohon všech kol či asistent pro sjíždění strmých svahů.
Základní cena novinky Audi je stanovena na českém trhu na 865 900 Kč. Zákazníci si mohou vybrat z jedenácti barev karoserie a třech výbavových linií (sériová výbava, Advanced, S-Line).
Čtěte v časopisu Autoforum 1/2019
text: John Deep | foto: Audi